Uplynulé dva měsíce pro nás znamenaly značné omezení činnosti. Přesto…
Život v domově během epidemie
Vážení čtenáři, máme za sebou řadu nelehkých nařízených opatření a jako vy všichni jsme i my v Předklášteří v uplynulých týdnech museli v naší práci nastavit leccos nového s ohledem na maximální ochranu seniorů i našich pracovníků.
Počátek nebyl vůbec jednoduchý, chyběly ucelené informace a zejména byl nedostatek ochranných pomůcek. Byli jsme proto velmi mile překvapení, jak nám lidé či firmy nabídli pomoc. Šili pro nás roušky, které nám opravdu chyběly. Později k darovaným rouškám přibyly respirátory, ochranné štíty, bezdotykové teploměry, návleky apod. Pomoc přicházela jak od rodinných příslušníků našich seniorů, kamarádů našich pracovníků, tak ji nabízeli i zcela cizí lidé. Přesvědčili jsme se, že to s námi lidmi není tak špatné, jak si mnozí myslí. I zatracované sociální sítě nám velmi pomohly. Za to moc všem děkujeme.
V těchto dnech je život seniorů v domově velmi ovlivněn opatřeními na jejich ochranu. Všechny aktivity, jako jsou skupinová cvičení, kulturní akce apod., jsme byli nuceni zastavit. Jejich oblíbené vzájemné potkávání se a posezení u kávy či karet je zrušeno. Klienti nemohou obědvat spolu v jídelně, ale jídlo všem nosí personál na jejich pokoje. Snažíme se tedy klientům vymýšlet náhradní individuální aktivity. Velkým omezením je uzavřenost pro veřejnost. Byť máme k dispozici chytré telefony či tablety, které jsme dostali darem, můžeme seniorům zprostředkovat videohovory, osobní návštěva blízkých je nenahraditelná.
Navíc ne všichni naši klienti jsou schopni s naší pomocí videohovor uskutečnit. Některé rodiny přijedou pod okno svým blízkým zamávat a poslat pusu. Kdybych nebyla součástí takovýchto setkání či videohovorů, nevěřila bych, jak obrovskou radost to udělá a nabije energií. Někdy se to neobešlo bez pár slz, ale i ty k životu patří.
Nastavená opatření se dotkla a omezila také příjem nových klientů. Noví mohou přicházet pouze ze zdravotnického zařízení s negativním testem na Covid-19 ne starším než 48 hodin. Následně klient pobývá 14 dnů na karanténním pokoji. Péče o klienta v karanténě má svá specifika, která kladou velký nárok na veškerý pečující personál. Psychická zátěž, se kterou se všichni tedy vyrovnávají, je enormní. Za to, jak toto období klienti a hlavně pracovníci zvládají, jim patří velký obdiv.
Přejeme si, aby byl návrat k normálu co nejdříve. Až se naše dveře opět otevřou, respektujte, prosím, naše hygienická opatření. Vše děláme v zájmu ochrany klientů a pracovníků, kteří se o Vaše blízké starají.
Alexandra Foukalová
Další článek: Nařízení dovolené zaměstnavatelem
Předchozí článek: Penzion statečně odolává