Na kole po Tišnovsku

Počasí zatím ještě přeje, tak by byla škoda nevyužít příležitosti a nevyrazit na výlet na kole. Dnešní hektická doba krade energii nejednomu z nás, tak proč ji nenačerpat zpátky v přírodě. Projet se na „čerstvém“ vzduchu, vidět zajímavosti, nabrat síly z krás přírody, to je ideální varianta příjemně stráveného odpoledne. V tomto čísle se tedy dočtete několik tipů, kam vyrazit. Na své si přijdou jak rodiny s dětmi, tak zdatní cyklisté i ti největší náruživci.

Projížďka podél Loučky
Z Trmačova se vydejte podél trati k zahrádkám, odbočte vlevo, překročte trať a vydejte se po dřevěném mostku přes Svratku a dále podél levého břehu. Přibližně 200 m za železničním viaduktem, který podjedete, překročíte Loučku a přes Mezihoří dojedete až do Dolních Louček. Délka trasy je cca 5 km. Převážná část cesty je zpevněná stezka, jen malý úsek je hliněný. Ideální výlet pro rodiče s dětmi.

Výlet přes Železné na drásovskou zahradní železnici
Začít projížďku můžete od parkoviště u nového hřbitova, dále se vydáte po cyklostezce směr Železné. Na konci cyklostezky zahnete doprava do areálu firmy Vitar. U něho se dáte doprava a pokračujete po asfaltové silnici do Drásova. Tam se dáte na křižovatce doleva a následně doprava. Po 250 metrech máte po levé ruce cíl. Délka trasy je opět přibližně 5 km.

Tip spíše pro dospělé
Od tišnovského koupaliště se vydejte podél pravého břehu řeky Svratky po červené přes Březinu až do Heroltic. V chatové oblasti Šárka (pod Herolticemi) odbočte doprava na zelenou a pokračujte přes Pejškovský žleb dále po asfaltové silničce přes Pravkovou do Braníškova. Zde odbočte vlevo a po hlavní silnici pokračujte do Maršova, odkud odbočíte vlevo k Maršovskému jezírku. Od jezírka se vydejte k Maršovskému žlebu (odbočíte vlevo) a sjedete zpět k chatové oblasti Šárka, odkud se po vlastních stopách vrátíte přes Brněnku a Březinu zpět do Tišnova.

Ale možností, kam vyrazit bez dětí, je více, například přes Skaličku na Zlobici a zpět do Tišnova. Začátek trasy je opět od parkoviště u nového hřbitova, kde se vydáte po cyklostezce směr Železné, pak zahnete k areálu firmy Vitar a odtud dále po zelené na Stanoviska. Za nimi se připojí modrá značka, po které pokračujte až k památníku partyzánské roty. Zde odbočíte vpravo a po zelené se vydáte přes Skaličku a dále pak údolím vystoupáte nad Lipůvku. Po napojení na silnici, cca po 200 metrech odbočíte vpravo a na červenou, která vás dovede až na Zlobici. Zde červenou opustíte a vydáte se po neznačené stezce kolem rozhledny dolů z kopce, na jehož úpatí musíte přenést kolo přes plot. Dále se vydáte vpravo směr Malhostovická pecka, Malhostovice a Drásov, kde už pokračuje trasa zpátky do Tišnova.

Pro ty největší náruživce máme tip na tuto trasu. Z Tišnova se vydáte přes Hradčanské nádraží do Hradčan, kde odbočíte vpravo (k rybárně) a po modré se vydáte přes Sokolí do Veverské Bítýšky. Stále po modré pokračujete přes Jarošův a Hálův mlýn na Šmelcovnu, kde odbočíte vpravo na červenou značku, po které vystoupáte do Maršova a dále na Pravkovou. Tam se musíte rozhodnout mezi dvěma možnostmi, kudy vyrazit. Buď jet po asfaltce, anebo si vybrat tu dobrodružnější cestu po zelené do Pejškova. Pod Pejškovem můžete odbočit buď hned u odbočky na Deblín, nebo cca o 200 m dál doleva a po neznačené cestě dojedete až nad Vohančice, kde se napojíte na žlutou, která vás (pod Výrovkou) dovede zpět do Tišnova.

Na výlet se můžete vydat i na druhou stranu. Z Tišnova jeďte směr Lomnička po hlavní silnici. Dojedete k esíčku a zde se dáte doleva. Po pár metrech se objeví po pravé straně cyklostezka. Hned na začátku je přístřešek, zde můžete po náročném stoupání z Tišnova načerpat síly. Dále pojedete po cyklostezce až do Šerkovic a následně až do Lomnice. V tomto městysu dostanete na výběr, kudy se dál vydat. Pro ty, kteří jsou unavení, doporučujeme vydat se zpět do Tišnova, buď po hlavní silnici, nebo stejnou trasou zpět. Pro ty z vás, kteří chtějí pokračovat z Lomnice dále, je například varianta po červené turistické trase do Rašova. Na náměstí odbočíte doprava a pojedete po zelené turistické trase až do Jamného, Hájku, Hajánek až ke Stanoviskům. Konec cesty se blíží. Ze Stanovisek pojedete doprava až k začátku obce Železné. Pokračujete rovně, až dojedete k cyklostezce, která vás povede kolem nového hřbitova až do Tišnova.

Další možnost, kudy vyrazit, je opět z Tišnova do Lomničky. Trasa je však jiná. Projedete esíčkem a odbočíte doleva k lomu, podél kterého dojedete až k Besénku. Přejedete most a vydáte se doprava souběžně s kolejemi po červené turistické značce až do Štěpánovic. Tady navážete na modrou turistickou značku. Současně s modrou vede i oficiální cyklotrasa. Na křižovatce u hlavní silnice se dáte doleva a po pár metrech odbočíte doprava, kde opět pokračuje cyklotrasa. Po ní dojedete až k rozcestí, kde zabočíte doprava. Cesta vede přímo k rozhledně. Kdo však nebude chtít k rozhledně, na rozcestí se dá doprava do obce Zahrada, následně obce Kaly a pokračuje dále po cyklotrase až k hlavní silnici mezi obcemi Dolní Loučky a Střemchoví. Zde odbočíte doleva směr Předklášteří. Za mostem zahnete opět doleva, po stejné trase, kudy jste přijeli. Podjedete železniční most, další most přejedete a u rozcestí Besénku zahnete doprava po červené turistické značce, po které dojedete zpět do Tišnova.

Tipů, kam vyrazit na kole, je nespočet. Známé osvědčené trasy se mohou změnit ve zlomku vteřiny, kdy odbočíte jinam, než jste původně chtěli. Na tom však není nic špatného. I malá odbočka vás může dovést k něčemu krásnému a neokoukanému.