Ztráty a nálezy nově na městské policii

Ztráty a nálezy nově na městské policii

Od 1. dubna převzala Městská policie Tišnov kompletní agendu Ztrát a nálezů. Do té doby jste mohli ztracené věci hledat a ty nalezené zas předávat na  podatelně městského úřadu. Tato změna je logickým krokem, a to vzhledem k pracovní době městské policie, která je podstatně širší než pracovní doba městského úřadu.

Za první měsíc bylo městskou policií přijato dvanáct nálezů (stejný počet jako v celém roce 2018) a z toho sedm nálezů již bylo úspěšně vráceno majitelům. Ve většině případů se jedná o mobilní telefony, klíče a peněženky. Podařilo se nám dokonce kontaktovat majitele a vrátit mu peněženku i s finanční hotovostí, jakožto nález odevzdaný v roce 2016. Za účelem anonymního odevzdávání drobných nálezů jsme pro poctivé nálezce zřídili u služebny Schránku důvěry. Tato služba již byla ve čtyřech případech využita a občané do ní vhodili především nalezené klíče a mobilní telefony.

Nalezenou věc mohou občané odevzdat nebo se o ztracenou věc přihlásit denně od 6 do 22 hodin, z pátku na sobotu až do páté hodiny ranní a ze soboty na neděli od 21.30 do 5 hodin.

Po přijetí každého nálezu ihned informujeme veřejnost na webových stránkách města (www.tisnov.cz >>> Úřad >>>Potřebuji vyřídit >>> Ztráty a nálezy). Současně máme snahu neprodleně dohledat majitele každé nalezené věci a tuto mu předat. Osobní doklady se pak předávají na příslušná pracoviště městského úřadu, jedná se především o občanský průkaz, řidičský průkaz, cestovní pas a jiné zneužitelné osobní doklady. Platební karty vracíme domovským bankám a ty poté kontaktují své klienty. Nevrácené věci jsou následně uloženy v prostorách městské policie.

Již nyní je znát, že tento krok přinesl zkvalitnění služby pro občany Tišnova.

 

Jiří Sokol, vedoucí strážník Městské policie Tišnov

ilustrační foto, pixabay.com

Další článek:
Předchozí článek: